یک سیاستمدار فرانسوی بر خلاف جریان سیاسی غرب علیه روسیه، از کشورش خواست تا روابط با مسکو را احیا کند.

فلوریان فیلیپو، سیاستمدار فرانسوی و رهبر حزب میهن پرستان، از دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور خواست که از رویکرد جدید ناتو پیروی کند و برای احیای روابط با مسکو تلاش کند.

این سیاستمدار فرانسوی گفته است: ناتو موضع خود را در مورد زلنسکی تغییر داده است و می‌خواهند از شر او خلاص شوند.

فیلیپو در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: شب گذشته مجله آلمانی «بیلد» یک «طرح محرمانه» بین آمریکایی‌ها و آلمانی‌ها برای پایان دادن به جنگ، مذاکره با روسیه و وادار کردن زلنسکی به دادن امتیازات را فاش کرد.

وی افزود: «ایالات متحده و آلمان می‌خواهند هر چه سریع‌تر روابط تجاری با روسیه را احیا کنند، زیرا آن‌ها وضعیت فعلی را برای زلنسکی ویران‌کننده می‌دانند... اجازه دهید گفتگو را با روسیه آغاز کنیم. زلنسکی را فراموش کنید و به صلح کمک کنید!»

اخیرا نشریه آلمانی بیلد گزارش داده برلین و واشنگتن در حال پیشبرد تلاش‌هایی مخفیانه برای وادار کردن ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین جهت مذاکره با روسیه هستند. این نشریه به نقل از منابعی که اشاره‌ای به نام آن‌ها نکرده نوشته نحوه ارسال سلاح از سوی این دو کشور به اوکراین به گونه‌ای است که کی‌یف متوجه شود قادر به بازپس‌گیری اراضی از دست رفته‌اش نیست. 

چند هفته پیش جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هشدار درباره اینکه کمک‌های واشنگتن به کی‌یف احتمالا کاهش خواهند یافت گفت، اعضای این اتحادیه باید آمادگی سیاسی لازم برای جبران کردن این کاهش را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار